Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 28.03.24, 19:49

Славутська гімназія №7 Славутської міської ради

Меню сайту
Офіційні ресурси


















Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Головна » 2016 » Березень » 24 » Психологічна підтримка
11:34
Психологічна підтримка

За рекомендаціями О.Є.Марінушкіної

 

Як здійснювати психологічну підтримку дитини?

 

 Скільки б років не було вашій або не вашій дитині, вона потребує підтримки з боку дорослого. Психологічна підтрим­ка — один з найважливіших факторів, здатних поліпшити взаємини між дітьми й дорослими. Через брак або відсутність адекватної підтримки дитина відчуває розчарування й схиль­на до різних негативних вчинків.

 Психологічна підтримка — це процес:

•   у якому дорослий зосереджує увагу на позитивних сторонах і перевагах дитини з метою зміцнення її самооцінки;

•    який допомагає дитині повірити в себе й свої здібності;

•    допомагає дитині уникнути помилок;

•    підтримує дитину при невдачах.

  Часто, щоб навчитися підтримувати дитину, дорослим необхідно змінити звичний стиль взаємодії з нею. Насамперед, навчитися звертати увагу не на помилки й погану поведінку, а знаходити ті прояви дитини й учинки, які гідні похвали.

Як хвалити? Головний принцип — хвалити не особистість, а ті справи й учинки, які є правильними й гідними.

 Підтримувати дитину — значить вірити в неї. Вербально і  невербально дорослий повідомляє дитині, що вірить у її здібності й сили. Дитина потребує підтримки не тільки тоді, коли їй погано, але й тоді, коли в неї все добре.

 Типовою пасткою підтримки є гіперопіка, що призводить до створення залежності дитини від дорослого, нав’язування нереальних стандартів, стимулювання суперництва із бра­тами й сестрами та з однолітками. Це приводить тільки до переживань дитини, заважає нормальному розвитку її осо­бистості.

Підтримувати можна й потрібно за допомогою окремих слів, доторкань, спільних дій, фізичної співучасті, виразу обличчя. Як показує практика, багатьом дорослим усе це ро­бити важко, тому що в їхньому досвіді все це також відсутнє.

Цьому допомагає розвиток таких навичок:

•   Розвиток ефективного стилю спілкування, рефлексив­ного слухання.

•   Допомагати виражати різні почуття.

•   Я-повідомлення.

•    Способи подолання конфліктів.

•   Пошук альтернатив.

Чия проблема?

У відносинах дорослих і дітей, як і в будь-яких інших, не все йде добре. Часом виникають проблеми й протиріччя. Першим питанням, яке повинен вирішувати дорослий при виникненні якої-небудь проблеми, є питання про те, чия саме це проблема.

Іноді проблема стосується тільки дитини або тільки до­рослого, іноді вона має відношення до двох, трьох, залежно від того, чого один з них хоче домогтися від іншого, або про­блема може стосуватися родини в цілому.

Для визначення того, чия саме це проблема, потрібно поставити перед собою або учасником такі питання:

•   Чия це проблема?

•   Кому з ким важко?

•   Хто не може домогтися своєї мети?

Також необхідно пам’ятати:

1.  У дитини виникає проблема внаслідок того, що не задо­волено наявну в неї потребу. І це не проблема дорослого, тому що дитина своєю поведінкою жодною мірою не за­важає йому. Приклад: Дмитрик плаче, що діти в класі не беруть його в гру; Світлана гнівається, що їй не вдається поставити ляльку на ніжки.

2.  Потреби дитини задоволені, але її поведінка заважає до­рослому задовольнити свої власні. Тоді можна говорити, що проблема виникає в дорослого. Наприклад: Олег дов­го одягається й не хоче йти з групи продовженого дня; Карина не хоче заходити в магазин, куди її кличе мама; Максим відмовляється вчитися читати.

 

Застереження для дорослих. Часто дорослі думають, що всі проблеми дітей є їх власними. Таке відношення є помил­ковим і навіть шкідливим для самої дитини. Якщо дорослі за­вжди будуть вирішувати проблеми дитини, то тим самим вони позбавляють її можливості пробувати свої сили в розв’язанні проблеми. Якщо проблема належить дитині, з боку дорослого досить: уважно вислухати, разом пошукати альтернативу, надати дитині можливість самій зіштовхнутися з наслідками її самостійної поведінки.

 

 

 

                                                                                     

Переглядів: 481 | Додав: fly | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Нас можна знайти
Facebook Славутська гімназія №7
Афоризми
Календар
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024